La crisi sanitària provocada per la COVID-19 va paralitzar el món.
Alguns negocis van tancar, altres es van reinventar creant botiges online i uns altres no van tenir més opcions que teletreballar per poder tirar endavant.
Segons l’Enquesta de Població Activa de l’any 2019, el percentatge de persones que treballaven des de casa no superava el 5%.
A partir de la pandèmia de la COVID-19, les empreses que podien apostar pel teletreball ho van fer i gairebé el 20% d’ocupats van treballar des de casa durant el confinament.
Però, aquest percentatge ha disminuït fins a l’actualitat situant-se sobre el 12%.
Tot i que la presencialitat està tornant als seus nivells, no podem obviar que el nombre de persones que teletreballen és superior al marcat abans de la pandèmia. També, hi ha persones que decideixen fer un model híbrid i combinar uns dies d’oficina amb el treball des de casa (com a mínim un 30% de la jornada laboral). D’aquesta manera, s’aconsegueix més flexibilitat per a conciliar la vida laboral i familiar sense deixar de perdre els nexes d’unió amb els companys i companyes a la feina.
D’aquesta forma, les empreses s’han d’adaptar a les noves formes de treball, però es troben amb problemes com la falta de digitalització del Departament de Recursos Humans. Arran l’exigència del Govern de reclamar informes per tal de garantir el compliment de la jornada laboral, les empreses necessiten un registre de control horari on els treballadors marquen l’inici i el final de les hores treballades. Però, com poden fer aquests registres els teletreballadors?
Gràcies a la utilització de recursos digitals com Fitxem és més fàcil fer el registre de la jornada laboral, ja que al ser una plataforma online no necessita la instal·lació de cap dispositiu i es pot produir el registre des de qualsevol lloc.
La diversitat que ofereix Fitxem és essencial, ja que és compatible amb qualsevol forma de treball: tant si es treballa presencialment, com a casa o amb un model híbrid es pot fer el control d’hores amb una única eina.